Met wat voed jij jouw brein of hart?

Met wat voed jij jouw brein of hart?

Stress en emoties hebben een enorme impact op je gewicht, gezondheid en gemoedstoestand. Vaak eten, roken of drinken we stress en emoties, zoals verdriet, angst, frustratie en boosheid, weg. Het is toch geen nieuws als ik je vertel dat boosheid en verdriet met heel veel energie gaan lopen. Door ze te gaan beantwoorden met koekjes, ijsjes, alcohol  of roken, duw je jouw gevoelens weg waardoor ze de komende tijd nog groter worden en je lichaam nog meer energie verliest. Gaandeweg zijn zo heel wat energie-rovende gewoonten in ons leven geslopen om weer blij te worden of ons rustig te voelen.

  • Je hart, het huis van je emoties, voeden doe je niet met eten, drinken of roken. Rust, aandacht, vertrouwen, plezier of troost is wat je dan nodig hebt.

Naast je lichaam hebben ook je hersenen bouwstoffen en energie nodig. Suikers, niet aangepaste voeding, frisdrank, koffie activeren de productie van je stresshormonen, eerst krijg je energie-boost waarna een dip volgt. Bij roken en alcoholgebruik is het omgekeerd, na het rustgevende gevoel, volgt stress en steeds meer stress. Deze voeding en lifestyle, die jou energie horen te geven, worden dan een heel belangrijke bron van uitputting. Hierdoor blijf je in de vicieuze cirkel bewegen.

Wat je eet is slechts 1 van de 5 pijlers die aangepakt worden. Het 3-isOne traject heeft zich meermaals bewezen. De combinatie en de structuur van het geheel: ‘bewegen, voelen, voeden, ademen en rusten’, zorgt voor duurzaam herstel, vitaliteit en energie. De structuur die 3-isOne biedt tijdens dit veranderingsproces zorgt dat het dit keer wel lukt.

Deel deze post