Metabool syndroom aanpakken in 5 stappen.

Wat is de beste fitness-snack?

Metabool syndroom aanpakken in 5 stappen.

Wat is het ?

Een verzamelnaam van heel wat aandoeningen met volgende kenmerken: overgewicht of zelfs obesitas, lipidenstoornissen (abnormaal hoog vet- en cholesterolgehalte in het bloed), bloeddrukverhoging, een verstoorde bloedsuikerspiegel, chronische ontsteking, oxidatieve stress, een verhoogd risico op hart- en vaatziekten, diabetes en veel andere ziekten.

Een belangrijke oorzaak hiervan is overvoeding met ongezond voedsel met een tekort aan goede nutriënten, en te weinig beweging.

-Wetenschappers hebben aangetoond dat Metabool syndroom slechts voor 10% genetisch bepaald is en 90% door leefstijl.

Dit is dan meteen ook het goede nieuws. Dit betekent dat je heel wat van deze aandoeningen kan voorkomen en zelfs genezen.

  1. Wat zijn nutriënten?

Dit zijn voedingsstoffen die je dagelijks nodig hebt.

Ze zitten voornamelijk in groenten, fruit, noten, zaden en kruiden en zijn rijk aan vitaminen, mineralen en anti-oxidanten.

Volgens de nieuwe voedingsdriehoek dienen we dagelijks 2 porties groenten te eten om dit te behalen.

2. Leefstijl, wat kan je zelf doen?

  • Hoe pak je dit aan?
  • Eet dagelijks 2 porties groenten. Voor praktische tips kan je de verschillende recepten bekijken in de blogs, of wordt lid van onze facebook groep 3-isOne
  • Eet maximaal 1 keer per dag brood, ontbijt kan bestaan uit eitjes met groenten of havermoutpap.
  • Eet in de namiddag enkel hartige snacks
  • Beweeg om het uur, 1 minuut door even recht te staan en te stretchen

3. Is dit wel lekker?

Ook dat leer je, je smaakpatroon zal zich heel snel aanpassen.

4. Hoe ondersteun je het herstel ervan.

Een aantal kruiden en vitaminen ondersteunen het activeren van je vetverbranding en het herstel van je bloedsuikerspiegel.

  • Activeren van je vetverbranding doe je met Hydroxycitroenzuur uit Garcinia Cambogia, samen met chroom en choline zal je bloedsuikerspiegel stabiliseren
  • Inositol ondersteund het emo-eten en het stress-eten

Deel deze post